Kathleen
juli 10, 2024

Het verhaal achter het vernieuwde Op stap!

We weten als geen ander hoe belangrijk het is dat je branding aansluit bij je doelgroep. Recent hebben we samengewerkt met praktijk Op stap! om hun merkidentiteit te vernieuwen en te zorgen dat deze weer helemaal past bij hun publiek.

De start van het verhaal

Een aantal maanden geleden kwam Mieke bij ons aan met het probleem dat haar logo, huisstijl en website niet meer passen bij haar en haar praktijk van kinderkinesitherapeuten. Haar oude logo was heel zakelijk, klinisch en groen en het voelde niet juist meer aan. Ook is het verhaal van Mieke door de jaren heen veranderd. Zo is ze gestart met een kinderkinesitherapeuten praktijk, maar nu biedt ze veel meer aan. Ze biedt ook beleef dagen aan in de vakantieperiodes en ondertussen begint ze ook meer materiaal aan te bieden voor scholen en ouders.

Al deze veranderingen waren nog niet zichtbaar op haar website, er stond heel veel info op maar niet op de juiste plaats. En de beleefdagen zaten ergens verstopt wat voor de ouders heel moeilijk te vinden was. Het was dus duidelijk tijd voor actie!
Het oude buitenbord
De oude stickers met logo en huisstijl

Op stap naar een nieuwe branding!

Tijdens een eerste meeting hebben we een grondige analyse gemaakt van de huidige situatie van Praktijk Op stap! . Hieruit bleek dat het verhaal dat Mieke wil vertellen, niet duidelijk naar voren kwam. De website leidde bezoekers ook niet goed naar de beleefdagen; de informatie was moeilijk te vinden. Een andere belangrijke conclusie was dat de toenmalige branding niet aansloot bij de doelgroep, die we samen volledig hebben uitgetekend.

Van hieruit zijn we verder gegaan. In de eerste plaats heb ik een nieuwe branding voorzien voor Mieke en haar team. Hierbij hebben we de rivierstenen uit haar praktijk als inspiratiebron genomen. Dit zijn werkinstrumenten die dagelijks worden gebruikt om de coördinatie van de kinderen te verbeteren. Na het vastleggen van deze nieuwe huisstijl zijn we gestart met de nieuwe website.
Alles van online uitwerkingen worden in Figma gemaakt

Een frisse website voor Op stap!

Na het bepalen van de nieuwe branding hebben we deze doorvertaald naar de website. De website bevat nu duidelijke secties voor de praktijk (kinderkinesitherapeuten), beleef (beleefdagen voor kinderen), en met Mieke (de webshop). Deze hebben hun eigen identiteit binnen de branding van Op Stap!

Alle stijlelementen komen naar voren, en we hebben ervoor gezorgd dat contact opnemen met Mieke heel laagdrempelig is geworden. Op de pagina van de praktijk is het heel duidelijk waarvoor ouders bij hen terecht kunnen, zonder een overload aan informatie. Neem zeker eens een kijkje op www.opstap.be.

Het eindresultaat heeft al meteen effect

We zijn heel tevreden van dit verhaal dat we geschreven hebben samen met Mieke. We zijn terug naar de kern gegaan, we hebben samen gekeken wie de doelgroep is. We hebben haar branding hier volledig op aangepast en we hebben een converterende website gemaakt. Mieke laat ons regelmatig weten dat er verschillende afspraken binnenkomen en dat ouders veel beter alle info terugvinden.

“Ik krijg nu veel meer afspraken via de website. Mijn nieuwe patiënten vertellen me ook dat ze de informatie veel makkelijker terugvinden. Het is heel duidelijk dat mijn website nu wel werkt. ” – Mieke Van Doninck

Deel met je vrienden

Home

Prijzen

Ontdek onze prijzen.

Merk & brandstrategie

Samen werken we aan jouw verhaal. 

Webdesign

Creëer een unieke webervaring

Opleiding

Op zoek naar grafische opleidingen voor jezelf of je team?

Blog

Ontdek hier onze klantenverhalen.

Over ons

Ontdek het verhaal van Let’s Blend

Heb je vragen?