Kathleen
juli 21, 2024

Een vernieuwde branding voor logopediepraktijk Vanderwegen

Ik heb Lut leren kennen tijdens een vorige Canva opleiding die ik moch geven in opdracht van Education Academy. Tijdens deze dag kwam liet Lut mij al weten dat haar logo en huisstijl toe was aan een nieuw jasje. Een tijdje later hebben we de koe bij de horens genomen en zijn we samen aan de slag gegaan.

Hoe we samen zijn gestart.

Zoals bij alle nieuwe branding verhalen begint alles bij een goed gesprek. Om goed te weten wat de noden waren voor Lut en haar praktijk heb ik een uitgebreid interview afgenomen van haar. We zijn dieper ingegaan op welke doelgroepen voor haar belangrijk zijn. Bij Lut zijn dat Artsen, mensen met stemproblemen, leerkrachten, zangers, bedrijfsleiders, mensen die veel meetings hebben, mensen met parkinson, ms, oncologische slikproblemen.

Maar we zijn ook gaan kijken welke stijl en uitstraling zij graag had voor haar logo. Hier kwamen volgende aspecten naar voor: Kempische boerderij, geen engelse cottage, kleurrijk landelijk met retro touch meer tijdloos.
Inspiratie voor de nieuwe logo’s
De niet gekozen voorstellen

Hoe we aan de slag zijn gegaan.

Na dit interview had ik genoeg inspiratie om aan de slag te gaan. We waren tijdens ons gesprek al overeen gekomen dat we zeker geen tekstballonnen in het logo. Ik ben dus in de eerste plaats op zoek gegaan naar andere manieren om geluid te symboliseren. Ik wou dit steeds weer op een subtiele manier doen dat het logo een volledig geheel vormt.

Ik had 3 verschillende voorstellen uitgewerkt waarin ik dit 3 keer op een andere manier heb geïntegreerd. Wanneer ik klaar was met de 3 logo voorstellen. Heb ik deze voorgesteld aan Lut in presentatie. We lieten haar het logo zien, een kleurenpalet een aantal mock up’s waarbij het logo en een branding al werden toegepast. Hierdoor kreeg Lut een beter idee hoe haar toekomst logo en brand er kon uitzien.
Hoe we het gekozen logo hebben gepresenteerd

Keuze van het definitief logo

Na wat bedenk tijd heeft Lut gekozen voor logo optie 3. Maar dan met de nadruk op geel in plaats van oranje. Hier ben ik dan ook verder mee aan de slag gegaan. En heb voor haar een nieuw logo set uitgewerkt, een nieuw design voor een visitekaartje (en deze ook laten drukken). We hebben ook een nieuw werk document gemaakt in word. Hier heb ik een sjabloon uitgewerkt dat gebasseerd was op een huidig word-document. Ik heb haar nieuwe lettertypes geïntegreerd en ook al haar brandelementen toegepast.

Hierdoor wordt haar branding en logo ook verder doorgetrokken naar al haar werkmateriaal. Om haar hier ook in de toekomst mee verder te helpen hebben we voor haar een brandsheet gecreëerd.

Heel tevreden

We zijn heel tevreden met het eindresultaat. Het nieuwe logo en branding oogt heel fris, professioneel en tijdloos. Het is een nieuwe branding die volledig past bij wat ze doet.

Heb je zelf nood aan nieuw verhaal, een nieuw logo of heb je al een bestaand logo maar weet je niet hoe je deze moet vertalen naar een mooi branding. Neem dan even contact met ons op.

Deel met je vrienden

Home

Prijzen

Ontdek onze prijzen.

Merk & brandstrategie

Samen werken we aan jouw verhaal. 

Webdesign

Creëer een unieke webervaring

Opleiding

Op zoek naar grafische opleidingen voor jezelf of je team?

Blog

Ontdek hier onze klantenverhalen.

Over ons

Ontdek het verhaal van Let’s Blend

Heb je vragen?